הדרכים הטבעיות והקונבנציונאליות המוכחות לצאת מדיכאון

בשנים האחרונות לצערנו, אנחנו רואים עליה מדאיגה בשיעור הסובלים מדיכאון במקומות רבים ברחבי העולם. יש לכך סיבות שונות ומשונות. ראשית, אנחנו רואים כי הכניסה של הרשתות החברתיות לחיים שלנו, האופן בו אנחנו מייצרים השוואות בנינו ובין דמויות אחרות, מעוררת בנו תחושה של אי נוחות ובהמשך, עוזרת לפתח דיכאון. בעיקר בגילאים צעירים יחסית. השימוש הגובר במסכים והירידה בתקשורת בין אישית, יכולה גם היא לעורר תחושות כמו דיכאון וחרדה. העניין הוא שלא פעם, כאשר אדם סובל מדיכאון, התחושה היא כאילו לעולם הדברים לא יחזרו להיות טובים. יש כמו תחושה כאילו העולם נעצר ולעולם התחושות הקשות ימשיכו ללוות את אותו מטופל. אבל האמת היא כי ישנן דרכים שונות אשר יכולות לסייע במידה רבה. דווקא היום, בעידן בו המדע מתפתח ויש לנו עוד ידע. מעולמות הרפואה הקונבנציונאלית וגם מעולמות הרפואה שאינה קונבנציונאלית. כלומר, יש לנו היום כלים מדהימים אשר בהחלט יכולים לסייע לסובלים מדיכאון. אם אתם רוצים לשמוע עוד, עכשיו הזמן להמשיך לקרוא. 

כמה מילים על המחלה עצמה 

אנחנו קודם כל רוצים להזכיר כי דיכאון זו סוג של מחלה. כמו שלא נצפה משפעת פשוט לעבור מעצמה בתוך חצי שעה, כך אנחנו לא יכולים לצפות מרגישויות בנפש פשוט להיעלם בתוך רגע אחד. מה שכן, אנחנו יכולים לעשות פעולות אשר יביאו להקלה ובטווח הארוך גם להחלמה. דיכאון יכול להתפתח מכל מיני סיבות. אנחנו צריכים להבין כי הסיבה למחלה מקורה במוח. המוח מפסיק להפריש הורמונים המעוררים תחושה של שמחה וסיפוק. כמו אוקסיטוצין, סרטונין ודופמין. חוסר האיזון, הוא זה שמוביל לתחושות הקשות של הדיכאון וכן הלאה. חוסר האיזון יכול להגיע ממקור גנטי. שכן אנחנו יודעים כי יש קשר גנטי בין מי שסבלו מקשיים מסוג זה ובין הסיפור המשפחתי שלהם. אבל, יש גם השפעות סביבתיות. למשל, פרידה מאדם קרוב יכולה להוביל להתפתחות של תחושות קשות. כאמור, שימוש רב ברשתות חברתיות, היעדר תקשורת בין אישית וכן הלאה. יש כמה דרכים להתמודד עם הקשיים הללו, עליהן אנחנו נפרט בהרחבה ממש עכשיו. 

אילו פתרונות עומדים לפנינו 

אנחנו רוצים לחלק את התשובה שלנו לשניים. בחלק הראשון נדבר על טכניקות מעולם הרפואה הלא קונבנציונאלית ובהמשך, נדבר על טכניקות מעולם המדע: 

טכניקות לא קונבנציואנליות:

  • קיום פעילות גופנית: אנחנו יודעים כי פעילות גופנית מעלה את רמות הדופמין ומשפרת מאוד את התחושה מה שגם יכול להקל על רגשות כמו דיכאון. 
  • תזונה מאוזנת: אכילה מאוזנת בהחלט יכולה לשפר את המצב. שכן תזונה נטולת סוכרים וקמחים, משאירה את הגוף בריא יותר וכמו 'קליל' מה שגם יכול להשפיע על המוח בהמשך. 
  • יציאה לשמש: בין אם אנחנו מדברים על ישיבה בחיק הטבע כדי לקרוא ספר או אפילו הליכה לים. אור השמש מעלה את הסרטונין בגוף ובהחלט תורם לתחושה טובה יותר. 
  • לנסות ולצמצם את שעות השימוש בטלפונים: טלפונים יכולים בהחלט להביא להתפתחות של תחושות לא נעימות. במידה ואתם נמצאים בתקופה קשה ומאתגרת. הדבר הנכון יהיה להניח קצת את הטלפון בצד. 

טכניקות קונבנציואליות : 

אנחנו יודעים כי טיפולי CBT יכולים להביא לשינויים דרמטיים. עבור מי שעדיין לא שמעו על טיפולי CBT רק נזכיר כי מדובר על טכניקה מעולמות הפסיכולוגיה. ההנחה היא כי יש התניה בין פעולות שאנחנו עושים ובין רגשות מסוימים, כמו דיכאון. כלומר, אם ניקח את ההנחה הזו ונלך איתה לעולם הטיפול, במידה ונעשה שינוי התנהגותי, אנחנו נראה בהמשך שינויים גם באופן בו המטופל מרגיש. כמובן, טיפולי CBT דורשים מומחיות וידע. לא כל אחד יכול לעסוק במקצוע הזה וטוב שכך. אבל כדאי לדעת, אם אתם מרגישים מצוקה אתם ממש לא צריכים להישאר איתה לבד. ישנם אנשי מקצוע מצויינים אשר ישמחו להושיט לכם יד ולסייע לכם במה שרק אפשר. 

מאמרים אחרונים מהבלוג

למי אסור לקחת מגנזיום

מגנזיום הוא מינרל חיוני הממלא תפקיד מכריע בתפקודים שונים של הגוף. הוא מעורב בלמעלה

איך יודעים אם חסר מגנזיום בגוף?

מגנזיום ממלא תפקיד חיוני בשמירה על הבריאות הכללית, ומשתתף במאות תהליכים ותפקודים גופניים. כמות

מה ההבדל בין מגנזיום למגנזיום ציטראט

מגנזיום הוא מינרל חיוני הממלא תפקיד מכריע בתפקודים רבים של גוף האדם, כולל תפקוד

מתי כדאי לקחת מגנזיום: בבוקר או בערב?

מגנזיום הוא מינרל חיוני הממלא תפקיד מכריע בתפקודי גוף רבים, החל מייצור אנרגיה ומטבוליזם