זרעי צ'יה: דירוג 4 התוספים הטובים ביותר בשנת 2024 + מדריך קניה

ריטה פסחוב

מאת: ריטה פסחוב | בריאות ואיכות חיים

הבחירה שלי בזרעי צ'יה המומלצים ביותר היא Mamma Chia.

לאחר סקירה מעמיקה של יתרונות זרעי הצ'יה, הערכים התזונתיים שלהם ותרומתם לבריאותם הגוף. זאת הסקירה שלי לזרעי צ'יה מומלצים לשנת 2024.

זרעי צ'יה הם אחד ממזונות העל שהפכו להיות פופולריים במיוחד בתקופה האחרונה, החלטתי לבחון על מה המהומה הגדולה. מלבד היותם מקור מדהים לחלבון, אומגה 3 וסיבים תזונתיים הם משמשים גם תחליף מצוין לביצה עבור אנשים טבעונים. 

את זרעי הצ'יה ניתן לשלב בשקיים, סלטים ומאפים שונים. מה שהופך את ההוספה שלהם לתפריט פשוטה ונוחה במיוחד.

זרעי צ׳יה של Mamma Chia הם זרעים אורגניים המאושרים ככאלה על ידי מחלקת החקלאות של ארה״ב. בנוסף הם מיוצרים במפעל הנמצא בבעלות נשית ומעודד תעסוקה והתפתחות של נשים בשוק העבודה. הזרעים עשירים במרכיבים חיוניים לבריאות הגוף ומספקים בוסט של אנרגיה זמינה. 

יתכן ותוסף זרעי צ׳יה המומלץ ביותר לא יהיה התוסף המתאים עבורכם. התוספים נבדלים זה מזה בכמות, במחיר ואף בתכונות נוספות המושפעות מצורת הגידול שלהם. הסקירה הבאה כוללת כמה מותגים איכותיים המספקים זרעים אורגניים ואיכותיים.

אז קדימה לדרך…

ממהרים? הנה 3 תוספי זרעי הצ'יה המומלצים ביותר:

הבחירה שלנו
Mamma Chia
עשיר בחלבון
אורגני
כשר
נבדק ע"י צד ג׳
לבדיקת מחיר
עשיר באומגה 3
BetterBody Foods
מאושר כאורגני
כשר
עשיר בסיבים תזונתיים
לבדיקת מחיר
מומלץ לרגישים לגלוטן
Organic Chia Seeds
ללא גלוטן
מאושר כאורגני
כשר
לבדיקת מחיר

הבחירה שלנו: Mamma Chia

יתרונות מרכזיים

כשר

עשיר בחלבון

עשיר באומגה 3

נבדק על ידי גורם צד ג׳

אורגני

בבעלות נשים

זרעי הצ׳יה של Mamma Chia הם זרעי צ׳יה שחורה אורגנית. הצ׳יה נחשבת לאחד המזונות הבריאים על פני כדור הארץ. היא עשירה בחלבון, אומגה 3, ברזל, מגנזיום, סיבים תזונתיים ומינרלים חיוניים נוספים. כל המרכיבים האלו תורמים לתפקוד התקין של מגוון המערכות בגוף.

זרעי צ'יה עשירים בנוגדי חמצון עוצמתיים והם מעכבים את תהליך ההזדקנות ומשפרים את מראה העור. בנוסף הם תורמים לוויסות רמות הסוכר בדם, שמירה על כולסטרול תקין ולתחושת שובע. הם גם מנקים את המעיים ומסייעים להתרבות החיידקים הפרוביוטיים שבמערכת העיכול.

מאמא צ׳יה מיוצר במפעל בבעלות נשים אשר דוגל בקידום מעמדה של האישה.

זרעי צ׳יה של Organic Chia Seeds

יתרונות מרכזיים

כשר

עשיר בחלבון ובאומגה 3

מאושר כאורגני

ללא גלוטן

Organic Chia Seeds הם זרעי צ'יה אורגנים המכילים מגוון של ויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים המשפיעים על התפקוד התקין של מערכות הגוף השונות. 

הצ׳יה ידועה ביכולתה להגביר את רמות האנרגיה בגוף, לשפר את רמות הסוכר והכולסטרול בדם. כמו כן היא תורמת להתפתחות החיידקים הידידותיים במעיים. הזרעים עשירים בנוגדי חמצון השומרים על חיי התאים ומעכבים את תהליך ההזדקנות.

הצ׳יה ניתנת להשריה ומשמשת כתחליף לביצה במתכונים טבעוניים.

זרעי צ'יה של BetterBody Foods

יתרונות מרכזיים

כשר

עשיר בחלבון ואומגה 3

מאושר כאורגני

עשיר בסיבים תזונתיים

ללא גלוטן

תוסף זרעי הצ'יה של BetterBody Foods עשיר מאוד באומגה 3, סיבים תזונתיים ומינרלים שונים. לא סתם זהו מזון העל אשר שימש לוחמים רבים בעבר לצורך הגברת רמות האנרגיה בגוף.

הזרעים מאושרים כמוצר אורגני המיוצר בתנאים נאותים ואינו מכיל מרכיבים המזיקים לבריאות. המוצר אינו מכיל מרכיבים נוספים או תוספי טעם וריח.

זרעי צ׳יה של Navitas Organics

יתרונות מרכזיים

כשר

עשיר אומגה 3

מאושר כאורגני על ידי מחלקת החקלאות

עשיר בסיבים תזונתיים

זרעי הצ׳יה של Navitas Organics מכילים פי 8 יותר אומגה 3 לעומת דג סלמון, הזרעים עשירים בסיבים תזונתיים ומספקים כ 11% מהצריכה היומית. בנוסף הם עשירים במינרלים וויטמינים החיוניים לבריאות הגוף.

זרעי צ'יה מכילים סידן התורם לבריאות העצמות והשיניים. במקביל הוא מכיל גם ויטמין D אשר עוזר לספיגה אופטימלית של הסידן בגוף. הסיבים התזונתיים שבזרעים מאפשרים תהליך עיכול קל ובריא יותר, הם אוגרים מים בגוף אשר תורמים גם כן לתהליך העיכול וליציאות תקינות.

איך לבחור זרעי צ׳יה?

טרם הבחירה בזרעי צ'יה מומלץ לבחון מספר דברים חשובים

זרעים אורגניים

מומלץ לבחור בזרעים המאושרים כזרעים מגידול אורגני. באופן זה תבטיחו כי הזרעים אינם מכילים כימיקלים שונים המזיקים לבריאות או תוספים שונים שנועדו לזרז את תהליך הצמיחה ומזיקים לבריאות.

מרכיבים נוספים

מומלץ לבחור בזרעי צ'יה טהורים. כלומר מוצר שאינו מכיל תוספת של מרכיבים מלאכותיים שנועדו להוסיף טעם, ריח או צבע אחר לזרעים.

בדיקות גורם צד ג׳

בדקו האם המוצר עבר בדיקות מעבדה או בדיקות של גוף מוסמך המאשר את בטיחות השימוש. בדיקות אלה בוחנות את הימצאותם של רכיבים מהונדסים או אסורים לשימוש.

שאלות נפוצות

להלן כמה מהשאלות הנפוצות בקרב צרכנים של זרעי צ׳יה.

איך משתמשים בזרעי צ'יה?

באופן כללי ניתן להוסיף זרעי צ׳יה לכל מאכל שתרצו. לפזר אותם על יוגורט, שייקים, מאפים ואפילו במרק.

יש להשרות את הזרעים במים למשך 20 דקות (חצי כוס זרעים משרים ב 4 כוסות מים).

ניתן לשלב את ג׳ל הצ׳יה בכל מזון שתרצו, להשתמש בו כריבה או כתחליף לביצה במתכונים שונים.

למי אסור לצרוך זרעי צ׳יה?

זרעי צ'יה עשירים מאוד באומגה 3 ויש לה השפעה על דילול הדם. לכן לא מומלץ לצרוך זרעי צ׳יה באופן קבוע בתפריט במידה ואתם נוטלים תרופות מדללות דם. בנוסף זרעי צ׳יה תופחים במגע עם נוזל. אנשים עם בעיות בליעה עלולים להסתכן בחסימת השוות כאשר הצ'יה סופגים מים והופכים למרקם ג'לי.

האם מותר לאכול זרעי צ׳יה כל יום?

באופן כללי כן. אך מאחר והזרעים עשירים בסיבים תזונתיים צריכה מוגזמת עלולה לגרום לבעיות במערכת העיכול. ההמלצה היא לצרוך עד 2 כפות ביום.

זרעי צ׳יה מומלצים: הבחירה שלנו

זרעי הצ׳יה המומלצים ביותר הם הזרעים של Mamma Chia.

זרעי צ'יה הגיעו ממקסיקו, במשך מאות שנים הם שימשו לוחמים ואנשים שרצו להעניק לגופם אנרגיה למשך יום שלם. בעקבות הסגולות הרפואיות שלהם הם אף הושוו לכסף והיו בעלי ביקוש רב מאוד. הזרעים מספקים כמות גבוהה מאוד של אומגה 3 ומינרלים נוספים התורמים לבריאות הקוגניטיבית, ללב ולמערכת החיסונית.

חשוב לדעת כי אנשים בעלי בעיות בליעה או הפרעות בוושט חייבים להקפיד על התרחבות הזרעים טרם השימוש מחשש לחסימת הוושט כתוצאה מהתרחבות הזרעים ברוק.

ריטה פסחוב

אמא מסורה ל- 3 והקול המנחה של אתר נוטרי-מאיה

המסע של ריטה החל ברגעים השקטים של האימהות, שם התעמקה בעולם הבריאות כדי להבטיח את הטוב ביותר למשפחתה. אבל ככל שהידע שלה גדל, כך גם גדל החזון שלה.